Τετάρτη, 24 Ιουνίου 2009

Ένωση Μελισσιών

Εδώ τώρα θα σας δείξω τον τρόπο με τον οποίο ενώνω τα μελίσσια μου (μέθοδος εφημερίδας με μία αλλαγή). Αρχικά αφού δούμε ότι κάποιο μελίσσι(Β) μας χρειάζεται ένωση με κάποιο άλλο(Α) επιλέγουμε πιο θα είναι αυτό.

Στη συνέχεια αφού ανοίξουμε και αφαιρέσουμε το καπάκι από το μελίσσι Α Τοποθετούμε ένα φύλλο εφημερίδας και ένα πάτωμα.

Στη συνέχεια εγώ ρίχνω λίγο μέλι που έχω αραιώσει με νερό για να ποτίσει το χαρτί και να το φάνε πιο γρήγορα οι μέλισσες.


Μετά κάνουμε μερικές τρύπες με το ξέστρο ή ένα καρφάκι.

Στη συνέχεια βάζουμε τα πλαίσια από το μελίσσι Β με τον πληθυσμό φυσικά και έναν τροφοδότη όπου βάζουμε σιρόπι


Αφού βάλουμε όλα τα πλαίσια μέσα με τον πληθυσμό και βάλουμε και σιρόπι τινάζουμε τον πληθυσμό που έμεινε στο μελίσσι Β και κλείνουμε το καπάκι.


Μετά από 2 - 3 μέρες που θα κάνουμε έλεγχο θα έχει γίνει η ένωση σίγουρα...

Την Παρασκευή θα πάω στο χωριό μου επιτέλους αφού τελείωσε η εξεταστική μου και δυστυχώς δεν έχω καλό ίντερνετ . Γι αυτό θα σας πώ από τώρα καλό καλοκαίρι με πολλά μέλια και καλά να περάσετε όλοι... ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ.........

8 σχόλια:

  1. Χρήστο δεν έγραψες σε πιό από τα δυό έχει την μάνα για να μάθουν και οι νεότεροι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστά Μάρκο... Η μάνα είναι στην κάτω κυψέλη δηλαδή στην άσπρη κυψέλη... Πάντα από πάνω βάζουμε το μελίσσι που είναι ορφανό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχω την εντύπωση πώς εξαρτάται από τον πληθυσμό που έχουν τα μελίσσια που θέλουμε να ενώσουμε.Το μελίσσι που έχει τον περισσότερο πληθυσμό το βάζουμε πάντα πάνω για να γίνει γρηγορότερη η συνένωση.Εγώ πάντα βάζω την μάνα στον πάνω όροφο αλλά φροντίζω να έχει περισσότερο κόσμο από ότι το ορφανό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Χρήστο και γώ κάνω τον τρόπο του Μάρκου.
    Ετσι τουλάχιστον μου έμαθε ο μελισσάς-δάσκαλος μου.Το δυνατό πάνω.
    Καλές διακοπές να έχεις,και καλά να περνάς.
    Καλό απόγευμα απο Θεσσαλονίκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα Μάρκο και Ανέστη. Αυτόν τον τρόπο που λέτε τον κάνουμε όπως είπε ο Μάρκος για νε γίνει πιο γρήγορα η συνένωση. Ο παπαΒασίλης και άλλοι παλιοί μελισσοκόμοι που έχω ρωτήσει όμως μου είπαν ότι το ορφανό το βάζουμε από πάνω και το μελίσσι με την μάνα μένει κάτω. Μπορεί να κάνει 1-2 μέρες παραπάνω να ενωθούν αλλά με το μέλι που ρίχνουμε στο χαρτί "αναγκάζουμε" τις μέλισσες να το φάνε πιο γρήγορα. Βασικά τον τρόπο που μου είπατε δλδ με την βασίλισσα από πάνω τον χρησιμοποιώ μόνο όταν θέλω να αλλάξω θέση στο μελίσσι (δλδ αν θέλω να πάω και αυτό με την μάνα εκεί που είναι το ορφανό). Και από βιβλία που διάβασα έτσι πάντως λένε... Το ορφανό από πάνω. Ευχαριστώ Ανέστη για τις ευχές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ένωση με την εφημερίδα είναι ο καλύτερος και απλός τρόπος.Κατά τη γνώμη μου δεν χρειάζεται μέλι.Εγώ φροντίζω να τοποθετήσω το πρός ένωση μελίσσι,σε μελιτοθάλαμο πάνω σε κινητή βάση.Τααυτόχρονα στό άλλο μελίσσι, που θα το δεχτεί, βάζω διπλό φύλλο εφημερίδας.Αυτό ώστε όταν θα κάνω την ένωση,το ένα φύλλο να μείνει στην κυψέλη και το άλλο να κολλήσει στο καπάκι.Το βράδυ σηκώνω το μελιτοθάλαμο με το προς ένωση μελίσσικαι το τοποθετώ πάνω σ αυτό που το ενώνω,αφού ανοιχτούν οι σχετικές τρύπες στην εφημερίδα.Έτσι πραγματοποιείται άνώδυνα η ένωση.Νίκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Νίκο ωραίος τρόπος αλλά αργείς λίγο. Το μέλι εγώ το βάζω για να φ΄νε πιο γρήγορα την εφημερίδα. Αλλά δεν είναι αναγκαίο... Να σαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή